چگونه از درها و پنجره ها عکاسی کنیم

می‌دانید که نور مهمترین عنصر در هر عکسی است که می گیرید. بعضی اوقات شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که نور فوق العاده ای پیدا کنید، ودر این حالت، عکس های شما بهترین حالت خود را می گیرند. در بعضی اوقات شما با نور چالش برانگیزی درگیر می شوید، و برای بهره‌گیری هر چه بهتر از موقعیت ، باید برخی از استراتژی‌ها را به کار بگیرید. نورسنجی در پنجره و درها چالش برانگیز است. نوری که از منفذی از ساختمان به داخل فضا وارد می شود، خواه با یک تکه شیشه ای پوشانده شود و خواه بدون پوشش باشد، در مقایسه با نور محیط یک اتاق بسی

چگونه از درها و پنجره ها عکاسی کنیم
نمای ایران راهنماچهارشنبه 20 فروردين 1399 | 5 سال پیش نور پردازی با نور طبیعی پنجره این حالت می تواند یک روش عالی برای نورپردازی یک پرتره یا یک تصویر ثابت باشد، زیرا خود نور غیرمستقیم و فیلتر شده است. حتی نوری که مستقیماً از طریق یک پنجره می تابد، می تواند با یک پرده ساده یا یک فیلتر عکاسی کنترل شود. اگر موضوع خود را در کنار این نوع نور قرار دهید، یک تصویر زیبا و سه بعدی با جزئیات و فرم عالی به دست خواهید آورد. اما اگر پنجره را در تصویر قرار دهید چه می شود؟ این یک داستان متفاوت است وقتی عکسی دارید که شامل فضای داخلی ساختمان و همچنین یک پنجره باشد، گرفتن جزئیات در هر دو قسمت صحنه تقریباً حداقل در یک عکس غیرممکن است. می توانید فضای داخلی را در معرض دید قرار دهید و با یک مربع روشن و سفید روشن که در آن پنجره قرار دارد، یک عکس زیبا از اتاق تهیه کنید یا می توانید پنجره را در معرض دید قرار دهید و آنچه در طرف دیگر آن قرار دارد را به همراه تصویری زیبا از اتاق تاریک و بدون جزئیات زیادی در آن، نمایان کنید. بعضی اوقات آنچه واقعا اهمیت دارد این است که فقط این انتخاب را انجام دهیم. موضوعی که در داخل و کنار پنجره وقوع یافته است، اغلب از آنچه در خارج از پنجره است مهمتر خواهد بود. مگر اینکه شما تصویری داشته باشید که نیاز به نشان دادن آنچه در خارج است باشد (اگر مثلاً کسی به طوفانی که نزدیک به پنجره است در حال نگریستن باشد، مهم است که ابرهای طوفانی را در عکس قرار دهید). اما در بیشتر موارد، فقط باید مطمئن شوید که موضوع به خوبی در معرض دید شماست. و یک پنجره سوخته همیشه چیز بدی نیست و می تواند تصویر شما را مرموز و حتی کمی ماورایی جلوه دهد. بنابراین اگر دلیل بزرگی ندارید که دنیای بیرون از پنجره را نشان دهید، می توانید به سادگی تصمیم بگیرید که آن را بسوزایند. از طرف دیگر، نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است که دنیای خارج از پنجره تمام چیزی است که قرار است در عکس باشد. در این حالت، از خود بپرسید که آیا صحیح است که اجازه دهید همه موارد موجود در عکس تبدیل به تصویری ضد نور (Silhouette) شوند! مثلاً بیایید بگوییم که گربه شما در کنار پنجره نشسته است و شاهد باریدن برف در فضای بیرون است. اگر پنجره را در معرض نمایش قرار دهید، گربه به تصویری ضد نور مبدل میگردد، اما در اکثر مواقع تصویر ضد نور گربه، برای هر کسی که آن را می بیند کاملاً قابل تشخیص است، بنابراین در این شرایط ممکن است این رویه، انتخابی صحیح باشد. نحوه نمایش پنجره با قرار دادن دوربین در حالت دستی و سپس پر کردن کادر عکس با پنجره می توانید نوردهی خوبی را برای پنجره دریافت کنید. در تنظیمات دوربین خود نورسنجی کرده و سپس شخص، گربه یا هر سوژه ی ضد نور دیگری را به صحنه اضافه کنید. توجه داشته باشید که تنظیمات خودکار دوربین شما پس از ورود سوژه به قاب تصویر، تغییر می کند. زیرا محاسبات دوربین شما به طور متوسط کار می کند و در جستجو خواهد بود تا همه چیز در صحنه را تقریباً با یک رنگ خاکستری متوسط نمایش دهد. اما چنانچه، در این شرایط تغییرات پیشنهادی دوربین را بعد از ورود سوژه به قاب اعمال کنید، نمایشی نادرست از پنجره را بدست می آورید . بنابراین اعمال چنین تغییراتی را کنار بگذارید و عکستان را بگیرید، در این حال شما به درستی آن تصویر ضد نور و نمایش مناسب از فضای بیرون پنجره را به دست می آورید. نحوه نمایش موضوع خود اگر می خواهید موضوع شما به درستی در معرض نمایش قرار گیرد (که منجر به سوختن تصویر در بیرون قاب پنجره میشود) روش شما متفاوت خواهد بود. سنجش نقطه ای مورد نظر را تغییر دهید و یک متر از سوژه خود فاصله بگیرید. حالا دوباره بخاطر داشته باشید که سنجش نقطه ای شما فرض می کند که آن نقطه یک رنگ خاکستری میانی است، که خواه یا ناخواه به شئ یا شخص سوژه ی شما بستگی دارد. اگر موضوع شما یک گربه خاکستری است، شانس آورده اید. در غیر این صورت، شما باید اندازه نورسنجی کارت خاکستری یک عکاس را حدس بزنید یا از پیش فرض استفاده کنید که این ساده ترین راه برای گرفتن نور‌دهی دقیق است. بیشتر چهره های آسیایی تقریباً یک درجه بالاتر از رنگ خاکستری میانی هستند، بنابراین پس از سنجش آن نقطه اندازه گیری، برای به دست آوردن نمایش صحیح نور‌تصویر ، باید جهت جبران، به نوردهی 1+ اضافه کنید. در مورد افرادی که پوست تیره تری دارند ، ممکن است نیازی به استفاده از جبران نور‌دهی نداشته باشید و یا ممکن است نیاز به استفاده از جبران نوردهی منفی داشته باشید. اگر همه اینها شما را گیج می کند، یک راه حل بسیار ساده وجود دارد. موضع خود را طوری قرار دهید که انگار می خواهید عکس بگیرید، سپس از او بخواهید که یک کارت خاکستری را در مقابل صورت خود نگه دارد و سنجش نقطه ای را از کارت خاکستری خارج کنید، تنظیمات خود قفل کنید. سپس عکس خود را با توجه به کارت بگیرید. اما اگر بخواهم در عین حال هم پنجره و هم فضای داخلی بخوبی نمایش داده شوند، چه می شود؟ متأسفانه ، من پاسخی را برای آنچه احتمالاً به دنبال آن هستید ندارم. حقیقت این است که بین دنیای بیرون از پنجره و دنیای داخل هر اتاقی که قرار است در آن ایستاده باشید، محدوده دینامیکی بسیار زیادی وجود دارد. دوربین شما و اکثر دوربین های مدرن تنها قادر به ضبط تمامی طیف های یک تصویر نیست. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، باید بین نمایش مناسب یک پنجره و اتاق تاریک یا نمایش مناسب یک اتاق و پنجره سوخته یکی را انتخاب کنید. می دانم که شما تصاویری دیده اید که مخالف این توضیحات هستند، من به شما رازی را خواهم گفت: این عکسها نمایش واحدی نیستند. عکاس دو عکس متفاوت را ترکیب کرده است، یکی که برای نمایش فضای داخلی است و دیگری که برای نمایش پنجره است. این در واقع یک فرایند بسیار ساده است به شرط آنکه یک سه پایه عکاسی و انجام فرآیند پست پراسسینگ است که می تواند در انجام آن به شما کمک کند. دلیل نیاز به سه پایه به این دلیل است که دو موضوع مورد نمایش بایستی باید کاملاً مجزا و تنظیم شده باشند، بنابراین می توانید آنها را به راحتی ترکیب کنید. سه پایه هر چه محکم تر باشد، نمی‌خواهد هیچ تغییری در موقعیت بین یک کادر با کادر‌دیگری ایجاد کنید، حتی اگر با تنظیمات دوربین خود نوردهی بین سوژه ها را تنظیم میکنید. از تکنیک های ذکر شده در بالا برای تعیین صحت نور در فضای داخلی و پنجره استفاده کنید و سپس با استفاده از تنظیمات پیشنهادی ، از‌هر یک از آنها عکس بگیرید. نحوه ترکیب تصاویر برخی ازپردازشگرهای تصاویر، به شما امکان می دهند دو تصویر را به عنوان لایه های جداگانه از همان فایل باز کنید ، اما من می خواهم به شما روش دستی برای این کار را ارائه دهم که کار شما‌‌را آسان میکند، زیرا ممکن است شما به اندازه کافی خوش شانس نباشید که چنین نرم افزارهایی را در اختیار داشته باشید. 1. ابتدا باید هر تصویر را در پست پراسسینگ باز کنید، به تصویر نمایش فضای داخلی رفته Select > All, then Edit > Copy 2.به تصویر دوم بروید و مطمئن شوید که لایه ها قابل مشاهده است. ویرایش> PASTE را انتخاب کنید و پرونده کپی شده را به عنوان لایه دوم اضافه کنید. اکنون برای انتخاب هر دو لایه ، shift + CLICK را اتخاب کنید و ویرایش> Auto-Align Layers را انتخاب کنید. "Reposition Only," را انتخاب کنید ، سپس روی OK کلیک کنید نرم افزار شما به طور خودکار لبه های هر تصویر را پیدا می کند و آنها را تراز می کند، فقط در صورتی که فاصله کمی بین این دو حالت باشد. حالا بر روی لایه بالایی کلیک کنید (تصویری که نمایش و نور دهی مناسبی از فضای داخلی دارد) و بر روی نماد دایره درآیکون مربع در پایین پانل لایه ها کلیک کنید. 4.به Layer> Layer Mask> Reveal all بروید. حالا به گوشه سمت چپ پنجره بروید و دو مربعی که هم پوشانی دارند را پیدا کنید. درست بالاتر از آنها، یک مجموعه کوچکتر از مربعهای که همپوشانی دارند قرار دارد. برای انتخاب پیش زمینه سیاه و پس زمینه سفید، روی آنها کلیک کنید. 5.حالا ابزار قلم مو را در بالا انتخاب کنید (توجه داشته باشید که ممکن است توسطpencil tool پنهان شود) وsmallish brush tip را از بین گزینه های بالای پنجره انتخاب کنید.اکنون بزرگنمایی کنید و مطمئن شوید که layer mask (نه تصویر) در پنل لایه ها انتخاب شده است. با دقت روی لایه بالایی که پنجره تان است، نقاشی کنید. نمایش و نوردهی مناسب پنجره را در لایه زیرین را نشان دهید. پس از اتمام ، می توانید دو لایه را برای ایجاد یک تصویر کامل ادغام کنید. نتیجه گیری با ترفندهای مناسب می توانید از یک عکس داخلی زیبا استفاده کنید که شامل جزئیات پنجره و جزئیات پیش زمینه است، اما ابتدا به این فکر کنید که آیا شما نیازمند داشتن جزئیات در هر دو زمینه هستید یا خیر. این احتمال وجود دارد که بتوانید نمایشی از یک تصویر قوی داشته باشید، به شرط اینکه مایل باشید بخشی از جزئیات را در قسمتهای خاصی از صحنه قربانی کنید. اگر به این فکر میکنید و حاضر نیستید جزئیات نادیده گرفته شوند هم اشکالی ندارد. با کمی پردازش روی تصاویر، شما قادر خواهید بود به سرعت دو تصویر را ترکیب کرده و یک عکس واحد ایجاد کنید که شامل تمام جزئیات مورد نظر شما باشد. مترجم: پروین هاوش عکس: سپیده اصلان digital-photo-secrets.comدسته‌بندی آموزش کلید‌واژه چگونه از درها و پنجره ها عکاسی کنیم عکاسی 36K بازدید
۷ نکته برای فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایلبابک ارجمندیبابک ارجمندی۷ نکته برای فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایلنکاتی که در فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایل باید بدانید!
علیرضا آسیابانعلیرضا آسیابانروایت و شرح مختصری از انواع آناز آنجا که «روایت» در مبداء، از حوزه های ادبی بیان می شود و اکنون در دنیای visual (بصری) راه پیدا کرده است؛ در این بخش خواهان توضیحاتی مختصر از مبحث گسترده روایت در فیلم می باشیم تا شاید، جوابی در راه رسیدن ما به مقصد باشد.
زیبایی‌شناسی تصویر در سینما و تلویزیوننمای ایران نمای ایران زیبایی‌شناسی تصویر در سینما و تلویزیونگرچه بر سر ماهیت زیبایی توافق چندانی وجود ندارد اما برخی تعاریف معروفتر هستند...
عمار کیوانیعمار کیوانیاستفاده از نور طبیعی یا مصنوعی در فیلمبرداریبسیاری از هنرمندان عرصه تصویر قطع به یقین تا به حال با این سوال مواجه شده‌اند که آیا کار با استفاده از نور طبیعی بهتر انجام می‌شود یا نور مصنوعی؟ تفاوت‌های نور طبیعی و مصنوعی در چیست؟این نوشتار پاسخ به این پرسش است
موسیقی فیلمعباس رحمانیعباس رحمانیموسیقی فیلمبا توجه به اینکه تولید محتوای ویدئویی و فیلمسازی از اصلی‌ترین هنرهای تجسمی هستند اما اهمیت هماهنگی موسیقی و تصویر انکارناپذیر است. در هر صحنه فیلم یا ویدئو، کارگردان در تلاش است تا مفهوم خاصی را بیان کند. نورپردازی، مکان فیلمبرداری و...انتخاب دقیق این المان‌ها باعث ایجاد ذهنیت در مخاطب می‌شود. از میان ابزراهای هنری فیلمسازی، موسیقی یکی از حیاتی‌ترین آنها به‌حساب می‌آید.استفاده از موسیقی معروف برای انتقال حس فیلم یا ساخت موسیقی در جهت خلق حس جدید در مخاطب، موجب ماندگاری یک اثر در ذهن بیننده می شود.
معیارهای داوری فیلم کوتاه نمای ایرانجشنواره نمای ایرانجشنواره نمای ایرانمعیارهای داوری فیلم کوتاه نمای ایرانچگونگی داوری جشنواره فیلم کوتاه زادگاه
جشنواره نمای ایرانجشنواره نمای ایرانراهنمای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه زادگاهچگونه در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه شرکت کنم. پاسخ به سوال هایی که شما جهت شرکت در جشنواره دارید.
ترکیب‌بندی در عکاسی (بخش سوم)مهدی مخلصیانمهدی مخلصیانترکیب‌بندی در عکاسی (بخش سوم)در دو بخش پیشین درباره قطع عکس و تاثیر آن در ترکیب‌بندی گفته شد سپس به تعریف نقطه در ترکیب‌بندی پرداخته شد. اکنون نوبت بررسی خط است.
آموزش ویرایش عکس - قسمت سومجشنواره نمای ایرانجشنواره نمای ایرانآموزش ویرایش عکس - قسمت سومدر این آموزش عکس دیگری را ویرایش رنگ و نور می‌کنیم.
ترکیب‌بندی در عکاسی (بخش دوم)مهدی مخلصیانمهدی مخلصیانترکیب‌بندی در عکاسی (بخش دوم)در ادامه مبحث ترکیب‌بندی، به تعریف نقطه و کارکرد آن در عکس و نیز رابطه‌ی نقطه‌ها با یکدیگر می‌پردازیم
آموزش ویرایش عکس - قسمت دومجشنواره نمای ایرانجشنواره نمای ایرانآموزش ویرایش عکس - قسمت دومآموزش ادیت عکس با استفاده از نرم‌افزار GIMP
ترکیب‌بندی در عکاسی (بخش نخست)مهدی مخلصیانمهدی مخلصیانترکیب‌بندی در عکاسی (بخش نخست)عکاسی نیز مانند هر هنر دیگری دارای اصول و قواعدی است که رعایت آنها باعث می‌شود یک اثر واجد ارزش هنری شود. در این مطلب تلاش می‌شود تا این اصول و قواعد به شکلی ساده به همه مخاطبان آموزش داده شود.
آموزش ویرایش عکس - قسمت اولجشنواره نمای ایرانجشنواره نمای ایرانآموزش ویرایش عکس - قسمت اولدر این سری ویدیوی آموزشی قصد داریم ویرایش نور و رنگ عکس را آموزش دهیم
آموزش را درست آموزش دهیم!علی باباخانیعلی باباخانیآموزش را درست آموزش دهیم!این پست به آموزش تهیه دستورالعمل‌ها و پست‌های آموزشی می پردازد.
چگونه درست بنویسیم؟علی باباخانیعلی باباخانیچگونه درست بنویسیم؟در این پست قصد داریم شیوه صحیح نگارش فارسی را برای ارسال پست در نمای ایران یادآوری کنیم.