ورود
جستجو
سرچشمه
جاذبهها
وبلاگ
جشنوارهها
وبنامهها
نقشه ایران
تماس
جستجو
ایران
وبلاگ
آموزش
برای یافتن توضیحات عکس و مکان، چگونه از منابع نامعتبر فرار کنیم
در دنیای شلوغ اطلاعات به اصالت کدام منابع میتوان اتکا کرد.
×
نمای ایران
يكشنبه 25 اسفند 1398 | 5 سال پیش
در این مقاله که به قلم
سپیده اصلان
نگاشته شده است، درباره منابع قابل اتکا برای نگارش توضیح عکس/مکان آشنا میشوید. با توجه به دسترسی خیلی آسان همه ما به اینترنت، بسیار وسوسه برانگیز است که کلمات مورد نظر خود را در Google تایپ کنیم و از هر آنچه در ابتدا پیدا شد استفاده کنیم. ممکن است شما خوش شانس باشید و منابع خوبی بدست آورید، یا ممکن است سایت هایی با اعتبار کمتری یافت کنید. این موضوع باعث خواهد شد تا عکسهایی را که شما با علاقه گرفتهاید همراه با اطلاعات غلط به صورت گستردهای منتشر گردد و از ارزش تصاویر خود بکاهید. این سوال که این اطلاعات صحیح را از کجا بدست آوریم، یکی از مهم ترین موضوعات برای به دست آوردن متن توضیحات قابل قبول میباشد. در اینجا شش نکته اصلی برای کمک به شما در به دست آوردن منابع صحیح آورده شده است: 1-
با یک جستجوی ساده شروع کنید
. موتورهای جستجو، مانند
scholar.google.com
مکان های خوبی برای شروع مطالعه موضوع می باشند. همچنین سایتهای میراث فرهنگی و گردشگری کشور میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد. 2-
از استفاده از ویکی پدیا خودداری کنید
. دایره المعارف های چاپی و دیجیتالی، مانند فرهنگ معین یا
دهخدا
اولین منابع شما برای جمع آوری مطالب هستند. اما مراقب سایتهایی مانند ویکی پدیا باشید، زیرا که به چندین کاربر امکان ویرایش میدهند. ویکی پدیا تنها میفهمد که باید مطلب را جست و جو کند. 3- از مقالات مربوط به
دانشگاه های معتبر
(دانشگاه تهران، بهشتی، تربیت مدرس و ...) استفاده کنید. استفاده از این مقالات نه تنها سطح معلومات شما را بالاتر از حد معمول جامعه میبرند و اطلاعات تخصصی را به شما میدهند. در ضمن حاوی جدیدترین فرضیههایی هستند که دسترسی به آخرین تحقیقات را در آن موضوع فراهم میکند. 4-
روزنامه ها و مجلات
همچنین منابع غنی اطلاعاتی درباره آنچه اکنون اتفاق میافتد هستند. مرور مطالب در مجلات باغ نظر، صفه، معماری و فرهنگ و غیره را در نظر بگیرید. 5-
کتابخانه را فراموش نکنید
. غالباً این منبع غنی از اطلاعات مورد غفلت قرار میگیرد زیرا عموم افراد فکر میکنند راحت ترین کار جستجو در اینترنت به صورت آنلاین است. در حالی که کتاب ها منابع اصلی هستند که با تکیه و اشاره بر آن ها شما بر غنا و ارزش پژوهش خود میافزایید. با وجود اسامی کتابها در ذیل مطلب شما آن را قابل ارزش و خواندن برای اهل فن میکنید. 6- در نهایت در پایان پژوهش شما و نوشتن توضیحات برای عکس هایتان لازم است تا
به منابع خود اشاره کنید
. یکی از ساده ترین راه ها برای ارجاع به منابع نوشتن: نام خوانوادگی، نام نویسنده (سال چاپ مقاله یا کتاب).
اسم مقاله یا کتاب
. مترجم. محل نشر: اسم نشر. نمونه هایی به عنوان مثال در زیر آورده شده است. - وحید، قبادیان(1335).
بررسی اقلیمی ابنیه سنتی
. تهران: دانشگاه تهران. - دهار، علی و رضا علی پور(1392).
تحلیل هندسی معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان
، نشریه باغ نظر، سال دهم، شماره 26.
پژوهشگر و نویسنده:
سپیده اصلان
عکس (قلعه ساسانی بیاضه - خور و بیابانک - اصفهان) از:
بابک ارجمندی
دستهبندی
آموزش
کلیدواژه
منابع قابل اتکا
با یک جستجوی ساده شروع کنید
از استفاده از ویکی پدیا خودداری کنید
دانشگاه های معتبر
روزنامه ها و مجلات
کتابخانه را فراموش نکنید
به منابع خود اشاره کنید
37K بازدید
بابک
بسیار مفید. سپاس
پنجشنبه 29 اسفند 1398 | 5 سال پیش
بابک ارجمندی
۷ نکته برای فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایل
نکاتی که در فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایل باید بدانید!
علیرضا آسیابان
روایت و شرح مختصری از انواع آن
از آنجا که «روایت» در مبداء، از حوزه های ادبی بیان می شود و اکنون در دنیای visual (بصری) راه پیدا کرده است؛ در این بخش خواهان توضیحاتی مختصر از مبحث گسترده روایت در فیلم می باشیم تا شاید، جوابی در راه رسیدن ما به مقصد باشد.
نمای ایران
زیباییشناسی تصویر در سینما و تلویزیون
گرچه بر سر ماهیت زیبایی توافق چندانی وجود ندارد اما برخی تعاریف معروفتر هستند...
عمار کیوانی
استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی در فیلمبرداری
بسیاری از هنرمندان عرصه تصویر قطع به یقین تا به حال با این سوال مواجه شدهاند که آیا کار با استفاده از نور طبیعی بهتر انجام میشود یا نور مصنوعی؟ تفاوتهای نور طبیعی و مصنوعی در چیست؟این نوشتار پاسخ به این پرسش است
عباس رحمانی
موسیقی فیلم
با توجه به اینکه تولید محتوای ویدئویی و فیلمسازی از اصلیترین هنرهای تجسمی هستند اما اهمیت هماهنگی موسیقی و تصویر انکارناپذیر است. در هر صحنه فیلم یا ویدئو، کارگردان در تلاش است تا مفهوم خاصی را بیان کند. نورپردازی، مکان فیلمبرداری و...انتخاب دقیق این المانها باعث ایجاد ذهنیت در مخاطب میشود. از میان ابزراهای هنری فیلمسازی، موسیقی یکی از حیاتیترین آنها بهحساب میآید.استفاده از موسیقی معروف برای انتقال حس فیلم یا ساخت موسیقی در جهت خلق حس جدید در مخاطب، موجب ماندگاری یک اثر در ذهن بیننده می شود.
جشنواره نمای ایران
معیارهای داوری فیلم کوتاه نمای ایران
چگونگی داوری جشنواره فیلم کوتاه زادگاه
جشنواره نمای ایران
راهنمای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه
چگونه در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه شرکت کنم. پاسخ به سوال هایی که شما جهت شرکت در جشنواره دارید.
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش چهارم)
ادامه مبحث خط در ترکیب بندی
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش سوم)
در دو بخش پیشین درباره قطع عکس و تاثیر آن در ترکیببندی گفته شد سپس به تعریف نقطه در ترکیببندی پرداخته شد. اکنون نوبت بررسی خط است.
جشنواره نمای ایران
آموزش ویرایش عکس - قسمت سوم
در این آموزش عکس دیگری را ویرایش رنگ و نور میکنیم.
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش دوم)
در ادامه مبحث ترکیببندی، به تعریف نقطه و کارکرد آن در عکس و نیز رابطهی نقطهها با یکدیگر میپردازیم
جشنواره نمای ایران
آموزش ویرایش عکس - قسمت دوم
آموزش ادیت عکس با استفاده از نرمافزار GIMP
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش نخست)
عکاسی نیز مانند هر هنر دیگری دارای اصول و قواعدی است که رعایت آنها باعث میشود یک اثر واجد ارزش هنری شود. در این مطلب تلاش میشود تا این اصول و قواعد به شکلی ساده به همه مخاطبان آموزش داده شود.
جشنواره نمای ایران
آموزش ویرایش عکس - قسمت اول
در این سری ویدیوی آموزشی قصد داریم ویرایش نور و رنگ عکس را آموزش دهیم
علی باباخانی
آموزش را درست آموزش دهیم!
این پست به آموزش تهیه دستورالعملها و پستهای آموزشی می پردازد.
نمای ایران راهنما
چگونه از درها و پنجره ها عکاسی کنیم
میدانید که نور مهمترین عنصر در هر عکسی است که می گیرید. بعضی اوقات شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که نور فوق العاده ای پیدا کنید، ودر این حالت، عکس های شما بهترین حالت خود را می گیرند. در بعضی اوقات شما با نور چالش برانگیزی درگیر می شوید، و برای بهرهگیری هر چه بهتر از موقعیت ، باید برخی از استراتژیها را به کار بگیرید. نورسنجی در پنجره و درها چالش برانگیز است. نوری که از منفذی از ساختمان به داخل فضا وارد می شود، خواه با یک تکه شیشه ای پوشانده شود و خواه بدون پوشش باشد، در مقایسه با نور محیط یک اتاق بسی
نقد و نظر یا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید. ابتدا وارد شوید!
© ۱۳۷۹-۱۴۰۳ نمای ایران
راهنمای سفر و گردشگری ایران
نقشه ایران
درباره نمای ایران
نمای زنده ایران
راهنمای نمای ایران
همکاری با نمای ایران
دریاچه کویر
جاذبههای گردشگری
جاذبههای طبیعی ایران
جاذبههای تاریخی ایران
جاذبههای فرهنگی ایران
کوهها و قلههای ایران
دژها و قلعههای ایران
وبلاگ
محتوای آموزشی
جشنوارههای نمای ایران
بومگردیها
فال و تماشا
پیکمی
پشتیبانان
ویراویر™ راهکار هوشمند
اُیو™ راهکار هوشمندسازی
ووددن؛ دستسازههای چوبی
وبسایت میزبانی شده ابری
بابک ارجمندی