سنجاق های ناجی و ضد آل در ایران باستانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنجاق های ناجی و ضد آل در ایران باستاندر میان سنگ نگاره های تیمره (کوه های شمال غرب خمین) تخته سنگی را می بینیم (اگر چه امروز آن را نابود کرده اند)؛ که نقش بانویی بر آن حک شده و یک بزکوهی بر فراز سرش دیده می شود؛ دستان بر سینه دارد و در حال زایمان است. چند تن از همراهان و ندیمان هم کنارش دیده می شوند.
سیر هنر در ایران باستانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسیر هنر در ایران باستاندیواره کوهی با نقش های بزکوهی زیبا
هنر باستان در بیمارستانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردهنر باستان در بیمارستانهنری در بیمارستان تازه افتتاح شده حضرت فاطمه (س) شهرستان خمین به چشم می خورد؛ که کمتر فردی است که در آن بیمارستان وارد شود و آن طرح های هنری زیبا از سنگ نگاره های کهن تیمره را نبیند.
چرایی و اسرار گیاه هوم، همراه با طرح بزکوهی در ایران باستانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردچرایی و اسرار گیاه هوم، همراه با طرح بزکوهی در ایران باستانرنگین نگاره های pictographs کهن مکشوفه در خراسان شمالی، با قدمت حدود هزاره ی دهم پ.م- حدود دوازده هزار سال پیش، که بزکوهی و گیاه هوم Ephedra را در کنار هم می بینیم. در هزاره های بعد (حدود هزاره ی چهارم پ.م) شبیه آن را با سیری پیچیده و هنری تر (پنج بز کوهی در سبک هنری اندیشه نگار، در پنج حالت متفاوت در حال خیز برداشتن برای چیدن گیاه هوم (گیاه جاودانگی) هستند)دیده می شود؛ که نشان از نگاه و خاستگاه نخستین روح انیمیشن دارد.
گزارش سمینار دانشگاهی نماد شناسی سنگ نگاره های ایران و جهانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردگزارش سمینار دانشگاهی نماد شناسی سنگ نگاره های ایران و جهانپژوهش، یک سنگ بنا و خمیرمایه تحول، نو آوری، تغییر و پیشرفت درهر جامعه است. جامعه ای که در آن پژوهش اهمیت داده نشود و جایگاه نداشته باشد؛ بی تردید در آن حرکتی رو به جلو به وقوع نخواهد پیوست. پژوهش برای هر جامعه به منزله ی چراغ راه برای اتومبیل در در کویر و بیابان است. در جامعه ی بی پژوهش، هیچ اختراع، اکتشاف، نو آوری و خلاقیتی روی نخواهد داد و مردمان آن جوامع برای ادامه ی زیست خود، هزینه های سنگین متحمل خواهند شد. وقتی وارد دانشکــده شدیم؛ به سالن آمفی تیاتررفتیم. دانشجویان گرامی و مدیران محترم دانشکده، د
اهلی کردن سگ در ایران باستانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فرداهلی کردن سگ در ایران باستانبه گواه سنگ نگاره های کوبشی و رنگین نگاره ها در ایران، ایرانیان به احتمال قوی نخستین مردمانی بوده اند؛ که حدود هزاره دهم پ.م. موفق به اهلی کردن سگ هایی از نژاد تازی شده اند و با نوان در این راه نقشی اساسی و پر رنگ داشته اند .
رد پای نقش بزکوهی اندیشه نگار و همگون با نقوش بزکوهی ایران باستان در قطب شمامحمد ناصری فردمحمد ناصری فردرد پای نقش بزکوهی اندیشه نگار و همگون با نقوش بزکوهی ایران باستان در قطب شمارد پای نقش بزکوهی اندیشه نگار و همگون با نقوش بزکوهی ایران باستان در قطب شما
فنجان نماها،کهن آثار زیستی ایرانیان باستانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردفنجان نماها،کهن آثار زیستی ایرانیان باستانفنجان نماها، اولین ظرف های انسان در عصر غار نشینی و ...
ردپای باورهای آیینی ایرانیان باستان در معبد اور بین النهرین، به گواه سنگ نگاره های کهن تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردردپای باورهای آیینی ایرانیان باستان در معبد اور بین النهرین، به گواه سنگ نگاره های کهن تیمرهنقش یک بانوی ایران باستان (Proto-Elamite) که به حالت نیایش و احترام دست ها بر سینه دارد (حدود هزاره پنجم پ.م). این نمونه نقوش متعدد در میان سنگ نگاره های رنگین نگاره ( Pictograph ) و کوبشی (Petroglyph ) با قدمت هایی بسیار کهن تر در نقاط مختلف ایران دیده می شود.
خط الراس نرو - اوپرتبابک ارجمندیبابک ارجمندیخط الراس نرو - اوپرتاوپرت مرز بیابان و آبان در فاصله مستقیم ۳۵ کیلومتری از شمال سنگسر (مهدی شهر)
علیرضا آسیابانعلیرضا آسیابانروایت و شرح مختصری از انواع آناز آنجا که «روایت» در مبداء، از حوزه های ادبی بیان می شود و اکنون در دنیای visual (بصری) راه پیدا کرده است؛ در این بخش خواهان توضیحاتی مختصر از مبحث گسترده روایت در فیلم می باشیم تا شاید، جوابی در راه رسیدن ما به مقصد باشد.
زیبایی‌شناسی تصویر در سینما و تلویزیوننمای ایران نمای ایران زیبایی‌شناسی تصویر در سینما و تلویزیونگرچه بر سر ماهیت زیبایی توافق چندانی وجود ندارد اما برخی تعاریف معروفتر هستند...
آوای سنگ؛ گزارشی از سنگ نگاره های منطقه تیمرهپروین هاوشپروین هاوشآوای سنگ؛ گزارشی از سنگ نگاره های منطقه تیمرهبا گذر از منطقه تیمره واقع در دشت گلپایگان، متوجه نماد‌ها و سنگ نگاره های فراوانی از نقوش انسانی و حیوانی گرفته تا نشانه‌ها و سنگ نوشته‌هایی نقش بسته بر صخره های سنگی در منطقه می‌شویم
60 نتیجه 1 از 423